Wednesday 9 February 2011

Mer om ansvarsområder

Jeg har fått et forslag fra ndugu, om å gå over til et nytt script-quiz.

Og etter å fundert meg litt fram, (for jeg er litt rusten i ledelse, for det er en del år siden jeg var butikksjef, og hadde med ledermøter og delegering osv., å gjøre).

Men jeg har bestemt meg nå, etter å også ha tatt opp dette på #quiz-show-styre.

At dette har med ansvarsområder å gjøre.

Og det har jeg jo skrevet om, i en annen bloggpost, for noen få dager siden:

http://quiz-show-blogg.blogspot.com/2011/02/det-her-er-en-logg-fra-quiz-show-styre.html

Men det her ble litt kinkig, syntes jeg, hvem bestemmer om nytt script?

Men jeg funderte meg fram, på #quiz-show-styre, at det må bli sånn her:

- Hvis spørsmålsfila beholdes, så er et nytt script scriptsjefen, (skorpion), sitt ansvar.

- Hvis spøsmålsfila må endres/byttes, så går dette over to sjefs-områder, (script og spørsmål).

Og da blir dette kanalsjefen, (meg, dvs. john_cons aka. cons), sitt ansvar, mener jeg.

Så forslag til bytte av script, det må tas med skorpion.

Men hvis man også skal endre på spørsmålsfila, så blir dette et såpass omfattende prosjekt, (mener jeg), at da vil jeg som kanalsjef, gjerne koordinere dette, så da hvis man vil foreslå, å både bytte til nytt script og også endre spørsmålsfila, så må man ta det med meg, som er kanalsjef.

Sånn har jeg fundert meg fram til, at dette nok må bli, i forhold til ansvarsområder osv.

Håper dette er i orden!

Mvh.

Erik Ribsskog

PS.

Og jeg fikk også et forslag nå, fra skorpion, om å flytte ut blablabot, fra #quiz-show.

For å teste et nytt script.

Men som kanalsjef, så vil jeg si at et eventuelt nytt script, bør testes på andre kanaler, så det ikke forstyrrer quizzen.

Og som kanalsjef og bot/shell-sjef, så vil jeg at scriptet skal kjøres fra den eggdrop-en, som er på på shellet, som jeg som bot/shell-sjef ordner med, (som for tiden er det omtalte shellet, hos Bouncer4You, som jeg på sikt planlegger å bytte ut, som jeg såvidt har tatt opp med script-sjefen, (skorpion), om).

PS 2.

Og angående nye op-er, så vil jeg ikke ta opp fler nye op-er, i denne omgang, (siden ndugu spurte om en han kjenner kan bli op).

For jeg synes vi har fått mange nye op-er nå.

Og vi burde kanskje bli litt varme i trøya, og få opp nettside osv., for kanalen, før vi gjør så mye mer annet, egentlig.

For det er greit med forrandringer.

Men jeg husker fra da jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, på Lambertseter, i Oslo, at hvis det var for mange håndtverkere i butikken, som fiksa for mye ting samtidig.

Så ble kundene stressa og forstyrret av maset, og klagde i kassa, mener jeg å huske.

Enda alle håndtverkerne egentlig var der for å gjøre butikken bedre, ved å fikse kjøledisker og slikt.

Og sånn kan det være på #quiz-show og, forestiller jeg meg, at hvis vi gjør for mye forrandringer samtidig, så kan brukerne kanskje synes at det blir for mye av det gode.

Men men.

Bare som en oppdatering.

Håper dette er i orden!

No comments:

Post a Comment