Friday 11 February 2011

Mer om organiseringen av quiz-show-kanalene

Vi på #quiz-show-styre, (meg selv, (dvs. john_cons), skorpion, OldGnome og Tingeling), har blitt enige om en del omorganisering, i forbindelse med at vi prøver å få startet opp en ny irc-kanal, med den orginiale typen quiz, på #quiz-show, nemlig 'menneske-quiz'.

Navnet på den nye kanalen, blir #quiz-show-seriell, og kanalsjef blir OldGnome.

Man kan lese mer om denne nye quizze-kanalen, (som foreløbig er på planleggingstadiet), i denne bloggposten:

http://www.quiz-show-seriell.blogspot.com/

skorpion blir ny kanalsjef, på #quiz-show, (hvor det er takeover nå, så vi kjører på #quiz-temp).

OldGnome fortsetter som spørsmålssjef på #quiz-show/temp også, forresten, kan jeg jo ta med om, mens jeg skriver her.

Fra nå så vil skorpion og OldGnome, ha ansvaret for ting som å ansette nye op-er osv., på #quiz-show/temp og på #quiz-show-seriell.

Jeg går av som kanalsjef på #quiz-show, og blir istedet som en slags 'konsernsjef', som prater om styringen av #quiz-show/temp, og #quiz-show-seriell, på #quiz-show-styre, med skorpion og OldGnome.

Jeg beholder ansvaret for å sette opp bloggene for begge kanalene, sånn at vi beholder designen osv., lik, på alle quiz-show kanalene.

For å hjelpe meg med dette, så har jeg også 'ansatt' en ny Design/blogg-sjef, får vi vel kanskje kalle henne, nemlig Tingeling, som startet i går, med å sette opp #quiz-show-seriell bloggen, som allerede er oppe å kjører, (som man kan se i linken ovenfor).

Hun får i ansvar å finne farger for bloggene og også på kanalene, hadde jeg tenkt, på quiz-scriptene, sånn at alt sånt får en helhetlig profil, som det vel heter.

Tingeling er forsatt ganske ny på #quiz-show-styre, så vi får bli enige mer etterhvert, om arbeidsoppgaver, osv.

Så her kan det fortsatt bli noen justeringer.

Vi får se.

Jeg har fortsatt ansvaret for bot-shellene, som konsernsjef.

Og også botene, selv om f.eks. skorpion er mye inne på blablabot, og styrer med quiz-scriptet på den, osv.

Siden det vel er det samme passordet, til boten og shell-adminstrasjons-interfacet, (hos Bouncer4You).

Jeg har også planer om å starte en quiz-show-konsern blogg, hvor jeg kan publisere organisasjonskart osv., sånn at alle vet hvem som har hvilke ansvarsoppgaver.

For da slipper jeg, i såfall, å poste det samme, to ganger på quiz-show-blogg og quiz-show-seriell bloggen.

Håper dette høres greit ut!

Mvh.

Erik Ribsskog aka. john_cons

PS.

Jeg vet forresten at det er en avstemning nå, om fargene på quiz-scriptet.

Men da får den bli som en slags rådgivende avstemning, siden vi har omorganisert.

Så da får Designsjef Tingeling nesten få det siste ordet, når det gjelder å velge fargekombinasjoner osv, for bloggene og script(ene), osv.

Sånn at vi finner 'quiz-show-fargen(e)', tenkte jeg.

Sånn at når folk ser de/den fargen(e), så skjønner de at dette her er quiz-show.

Noe sånt var det jeg tenkte meg, at skulle være hun Tingeling sitt ansvarsområde.

Men vi får se hva som skjer.

Vi får se.

No comments:

Post a Comment